Insändare

Vad sysslar Telia med?

Insändare Artikeln publicerades
Foto: Fredrik Sandberg/TT

Telia ger inte någon information om varför de inte har lagat felet , skriver Aini Svärd.

Den 10 augusti var det åskväder och blixten slog ned i vår hall, varpå det började brinna i väggen. Detta kändes overkligt och något liknande hade aldrig hänt oss tidigare. Vid maximal otur kunde huset ha brunnit ned.

Som tur var blev det bara skador på tapeten och på en telekabel inomhus (vilka nu är lagade). Dock dröjer Telia med reparationen av en telekabel utomhus som finns tio meter från vår gata, i en telebox.

I skrivande stund är det den 26 september och felet är fortfarande inte åtgärdat, trots att en reparatör konstaterade felet kort efter det inträffade. Telia ger inte någon information om varför de inte har lagat felet. Om det behövs lov från kommunen att laga felet borde Telia ha fått detta då de, enligt deras hemsida, skriver att felet skulle ha varit åtgärdat redan den 20 september. För oss är det mycket viktigt att fast telefoni fungerar.

Aini Svärd

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Borås Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.