Annons

Reklam-vd:n "Underbart att det pratas om Borås"

Man kan lägga miljontals kronor på en reklamkampanj, som inte alls kanske får samma genomslag.
Borås • Publicerad 11 juni 2012
Foto: Bengt Lagerstedt

Och så sitter en 42 årig kvinna hemma och drar igång en grupp på Facebook och får med sig tusentals människor.

Mats Alfredsson, vd på reklambyrån Mecka i Borås, vad tänker du om det?

Annons

– Det är lysande. Och någonstans så kommer vi tillbaka till kärnan, till ursprunget. Ett varumärke handlar om själ och hjärta, en berättelse. Det är äkta.

Tycker ni reklamare att det är snopet att en vanlig Facebookgrupp får så stort genomslag?

– Tvärtom. Alla olika mediekanaler behövs. Och vi jobbar mycket med de sociala medierna. Där finns en kraft och en möjlighet som ger helt andra förutsättningar än tidigare.

All bra kommunikation handlar om att få med sig människor. Så är det verkligen i det här fallet, de medverkar, de är deltagande.

– Det är helt underbart att det pratas om Borås. Och man gör det utan att hata den som skrev det senaste inlägget. Här finns en samhörighet, man uppskattar något tillsammans.

Krister Persson
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons