Kunder rasar mot H&M – Borås pekas ut som syndabock
Det är Dagens Industri, som i sin tur hänvisar till Bloomberg News, som rapporterar om händelsen.
Kunder, som inte har fått sina varor i tid, uppges fylla företagets Facebook-sida med klagomål.
En kund har skrivit:
"Jag gjorde en beställning 25/3 i appen. När jag nu går in för att se status på beställningen så står det 'annullerad'. Hur kommer det sig?"
En annan:
"Jag gjorde min onlinebeställning 25 mars, kommer den att levereras snart? Företrädesvis medan storleken fortfarande passar mitt lilla barn."
H&M medger att man har bekymmer och hänvisar till byggarbetet på distributionscentret i Borås, vilket har medfört förseningar i både Sverige och Norge.
Av företagets sammanlagda försäljning står de nämnda marknaderna för sju procent, skriver DI.
H&M:s kommunikationschef i Sverige, Joanna Morell, avböjer att svara på detaljerade frågor om förseningarna, men skriver i ett mejl till TT att syftet med ombyggnationen är att kunna bli snabbare i framtiden.
"Men då ombyggnationen har inneburit en stor omställning så har vi ännu inte kommit upp i vårt önskade leveranstempo. Vi beklagar de besvär som en del av våra kunder har upplevt och vår kundtjänst finns behjälpliga för de som önskar vidare support. Vi jobbar hårt för att så snart som möjligt kunna leverera med önskvärd snabbhet.", skriver hon.