Annons

Kunder rasar mot H&M – Borås pekas ut som syndabock

H&M har stora bekymmer med sina leveranser från onlinebutiken och kunder rasar.
Nu pekar jätten ut Borås som grund till problemen.
Borås • Publicerad 15 april 2018 • Uppdaterad 16 april 2018
Foto: Magnus Hjalmarson Neideman / SvD

Det är Dagens Industri, som i sin tur hänvisar till Bloomberg News, som rapporterar om händelsen.

Kunder, som inte har fått sina varor i tid, uppges fylla företagets Facebook-sida med klagomål.

Annons

En kund har skrivit:

"Jag gjorde en beställning 25/3 i appen. När jag nu går in för att se status på beställningen så står det 'annullerad'. Hur kommer det sig?"

En annan:

"Jag gjorde min onlinebeställning 25 mars, kommer den att levereras snart? Företrädesvis medan storleken fortfarande passar mitt lilla barn."

H&M medger att man har bekymmer och hänvisar till byggarbetet på distributionscentret i Borås, vilket har medfört förseningar i både Sverige och Norge.

Av företagets sammanlagda försäljning står de nämnda marknaderna för sju procent, skriver DI.

H&M:s kommunikationschef i Sverige, Joanna Morell, avböjer att svara på detaljerade frågor om förseningarna, men skriver i ett mejl till TT att syftet med ombyggnationen är att kunna bli snabbare i framtiden.

"Men då ombyggnationen har inneburit en stor omställning så har vi ännu inte kommit upp i vårt önskade leveranstempo. Vi beklagar de besvär som en del av våra kunder har upplevt och vår kundtjänst finns behjälpliga för de som önskar vidare support. Vi jobbar hårt för att så snart som möjligt kunna leverera med önskvärd snabbhet.", skriver hon.

Jonas EkelundSkicka e-post
TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons