Annons
Nyheter

SJ:s bokningssystem låg nere flera timmar

Under lördagseftermiddagen kunde SJ inte sälja biljetter till sina tåg. Företagets bokningssystem hade tekniska problem från klockan 14 till strax före klockan 18.
Sverige • Publicerad 24 mars 2018
Foto: Jon Olav, Nesvold

– Vi beklagar givetvis de resenärer som har drabbats. Vi jobbar hårt för att sådant här inte ska uppkomma, säger Morgan Lindström vid SJ:s presstjänst.

Det drabbade alla köp hos SJ – i deras app, hemsida och i stationernas automater.

Annons

De som planerat att resa, men inte hunnit köpa biljett, fick därför resa gratis i mån av plats.

Det är ännu oklart vad som orsakade de tekniska problemen

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons