Annons

Hon blir ny chef på Gina tricot

Med ett förflutet i modemagasin och stora internationella varumärken har nu Sanna Franklin värvats till Gina tricot, det enligt branschtidningen Habit.
Borås • Publicerad 11 september 2018
Foto: Jan Pettersson, Pressbild/Gina tricot

Gina tricots tidigare pr-chef Alexandra Davidsson har slutat efter tio år inom företaget. Nu kliver Sanna Franklin in i den rollen och kommer att ansvara för pr, kommunikation och sociala medier för Gina tricot. Det skriver branschtidningen Habit.

Sanna Franklin har tidigare arbetat på modemagasinet Damernas värld och med pr på skoföretaget Manolo Blahnik i New York. Senast har hon arbetat med digital kommunikation på skönhetsföretaget Oriflame cosmetics.

– Vi är väldigt stolta att ha Sanna ombord på den spännande resan Gina tricot befinner sig på. Med hennes driv och nytänkande, kommer vi kunna nå vår kund på nya spännande sätt utanför de traditionella ramarna, säger Liza Manestam, marknadsdirektör i en kommentar till Habit.

Elin KullanderSkicka e-post
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons