Reinfeldt vann mediekampen
Enligt en analys av mediebevakningsföretaget Retriever så har han varit med i flest tidnings- och webbartiklar, samt i tv- och radioinslag.
Även V-ledaren Lars Ohly lyckades väl med att få strålkastarljuset på sig. Han slår MP:s båda språkrör och KD-ledaren, vilket delvis kan tillskrivas frieriet till flickvännen i tv och bröstpumpsuttalandet.
Medieexponering
Antalet artiklar/inslag där partiledaren finns med eller omnämns.
Fredrik Reinfeldt 10 693
Mona Sahlin 9 241
Maud Olofsson 8 757
Jan Björklund 8 569
Lars Ohly 7 219
Göran Hägglund 7 084
Maria Wetterstrand 5 440
Jimmie Åkesson 3 415
Gudrun Schyman 2 429
Peter Eriksson 641
Mätperiod: Den 12 juli–16 september. Undersökningen omfattar 405 tidningar, 122 tv/radio-program, 918 webbsidor och 396 000 bloggar.
Källa: Mediebevakningsföretaget Retriever (TT)