Annons
Nyheter

Reinfeldt vann mediekampen

M-ledaren Fredrik Reinfeldt vann statsministerrivalernas kamp om medieutrymmet i valrörelsen.
Nyheter • Publicerad 17 september 2010

Enligt en analys av mediebevakningsföretaget Retriever så har han varit med i flest tidnings- och webbartiklar, samt i tv- och radioinslag.

Även V-ledaren Lars Ohly lyckades väl med att få strålkastarljuset på sig. Han slår MP:s båda språkrör och KD-ledaren, vilket delvis kan tillskrivas frieriet till flickvännen i tv och bröstpumpsuttalandet.

Medieexponering

Antalet artiklar/inslag där partiledaren finns med eller omnämns.

Fredrik Reinfeldt 10 693

Mona Sahlin 9 241

Maud Olofsson 8 757

Jan Björklund 8 569

Lars Ohly 7 219

Göran Hägglund 7 084

Maria Wetterstrand 5 440

Jimmie Åkesson 3 415

Gudrun Schyman 2 429

Peter Eriksson 641

Mätperiod: Den 12 juli–16 september. Undersökningen omfattar 405 tidningar, 122 tv/radio-program, 918 webbsidor och 396 000 bloggar.

Källa: Mediebevakningsföretaget Retriever (TT)

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons