Annons
Nyheter
Färre besöker köpcentrum - men handlar mer
Svenskar besöker köpcentrum allt mer sällan, men ändå ökar försäljningen. Detta på grund av att besökarna lägger mer tid och pengar per tillfälle. Uppgifterna presenterades i en gemensam rapport från analysföretagen HUI och Viametrics.(TT)
Publicerad 2 juli 2018
Uppgifterna presenterades i en gemensam rapport från analysföretagen HUI och Viametrics.
””
En global trend som redovisas i rapporten är att köpcentrumets roll är i förändring. Från att ha varit renodlade handelsplatser fokuserar de allt mer på restauranger, nöje, vård och service.
””
Annons
Denna utveckling pågår även i Sverige, men inte i samma höga takt som i andra delar av världen. I asiatiska köpcentrum utgörs i dag 40 procent av ytan av serviceinrättningar - i Sverige är siffran hälften så stor.
””
TT
Annons
Annons
Annons
Annons