Annons
Nyheter

Mjukiskläder – ett vinnande koncept

Ekonomi • Publicerad 9 september 2020
American Eagles Outfitters noterar ett bättre resultat än förväntat. Arkivbild.
American Eagles Outfitters noterar ett bättre resultat än förväntat. Arkivbild.Foto: Gene J. Puskar/AP/TT

Amerikanska klädkedjan American Eagle Outfitters redovisar bättre delårssiffror än vad marknaden förväntat sig. Det vinnande receptet är mjukiskläder som passar utmärkt i coronatider när kunderna får tillbringa alltmer tid i hemmet.

Bolaget lanserade i juli en ny klädlinje inriktad just mot det segmentet och noterar nu en fördubblad nätförsäljning. Intäkterna som helhet låg på 883 miljoner dollar för kvartalet som avslutades den 1 augusti. Detta var klart över analytikernas förväntningar på 847 miljoner enligt Reuters sammanställning.

Bolaget redovisar samtidigt en nettoförlust på 13,8 miljoner dollar jämfört med en vinst på 64 miljoner dollar samma period föregående år.

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons