Nyheter
Konsumentverket varnar för biljettsajt
Konsumentverket har placerat bolaget Viagogo, som säljer andrahandsbiljetter, på en varningslista, skriver Expressen. Myndigheten har de senaste åren sett en kraftig ökning av anmälningar mot bolaget. Hittills i år rör det sig om ett 40-tal anmälningar.
Ekonomi • Publicerad 7 februari 2019
– Det finns både anmälningar och kontakter till vår upplysningstjänst Hallå konsument som tyder på att det finns ett ganska omfattande konsumentproblem, säger Andreas Prochazka, enhetschef på Konsumentverket till tidningen.
Klagomålen på Viagogo handlar främst om att kunder sig lurade, att det tillkommit kostnader i efterhand som inte framgått vid köpet och att det är svårt för kunderna att nå bolaget.
Den så kallade varningslistan hos Konsumentverket är ny och ska ge vägledning och information kring olika konsumentproblem.
– Den är tänkt att varna konsumenter. Ser vi problem som vi inte kommer åt på annat sätt är listan ett sätt att upplysa konsumenter, säger Andreas Prochazka.
TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.