Växer snabbt med märken
Efter att familjen Orreving sålt sitt barnkläderföretag Linus & Lotta startade man om med e-handel med annan målgrupp. För Joolin.se är det kvinnor som söker i huvudsak skandinaviska märken som gäller.
– Vi har just fått en kund i Australien. Det visar hur den nya tekniken fungerar, säger Hans-Göran Orreving, vd.
Att kunderna inte alltid gör som man väntar sig på nätet hör till erfarenheter som vunnits.
– Vi hade räknat med kunder från 40 år och uppåt men ser att många som är långt yngre också är intresserade, säger Margret Orreving.
På sin nisch med skandinaviska märken på nätet är Joolin.se relativt ensamma. Det bidrar till framgång.
– Inte minst efterfrågas lite större storlekar. Och just på det området kommer vi nu att vidga utbudet rejält. säger Margret Orreving.
Egen kompetens på att bygge e-handelssajt har Joolin.se med Marcus Orreving, sonen i familjen. Han har byggt ett unikt affärssystem för Joolin.se baserat på sina erfarenheter.
– Allt är skräddarsytt för oss och vi kan smidigt justera och bygga om allt efter kundernas önskemål och beteende, säger Marcus.