Nytt pris till Mecka för uppmärksammade kabeltröjan
Grimsåsföretaget Nexans och den Boråsbaserade reklambyrån Mecka fortsätter att dra blickarna till sig. Eller snarare till den kabeltröja som kampanjen ”Världens första riktiga kabeltröja” utgår från. Som BT berättade i oktober knep Mecka silverplatsen i den internationella reklamtävlingen Echo awards, och i våras fick byrån en bronsplats i den svenska tävlingen Guldnyckeln.
Nu är det dags igen. Kampanjen har just tilldelats silver, en så kallad 75-wattare, i tävlingen 100-wattaren, vilket uppmärksammades vid en prisceremoni i Stockholms stadshus.
– Vi har vunnit många priser tillsammans med Nexans och det är ingen tillfällighet. De är väldigt modiga och tror på våra idéer, samtidigt som de är noga med kvaliteten, säger Lotta Cabrera Persson, projektledare på Mecka.
Hon tillägger att fiberkabelmarknaden är hårt konkurrensutsatt, och att det därför är glädjande att kampanjen har gett resultat för kunden.
– Försäljningen har ökat, och på kortare tid än vad man hade hoppats på.
Kan de bli ännu fler priser?
– Vi har lämnat in ett bidrag till tävlingen Eurobest som avgörs i London i slutet av november. Vi får se.