Annons

Nytt pris till Mecka för uppmärksammade kabeltröjan

Guldnyckeln, Echo awards och nu 100-wattaren – priserna haglar över reklambyrån Mecka och deras samarbete med kabeltillverkaren Nexans.
Borås • Publicerad 17 november 2017
Jenny Nyström, Lotta cabrera Persson, Katrin Strömsjö, Lena sköld och Magnus Arvidsson vid prisutdelningen i Stockholm.
Jenny Nyström, Lotta cabrera Persson, Katrin Strömsjö, Lena sköld och Magnus Arvidsson vid prisutdelningen i Stockholm.

Grimsåsföretaget Nexans och den Boråsbaserade reklambyrån Mecka fortsätter att dra blickarna till sig. Eller snarare till den kabeltröja som kampanjen ”Världens första riktiga kabeltröja” utgår från. Som BT berättade i oktober knep Mecka silverplatsen i den internationella reklamtävlingen Echo awards, och i våras fick byrån en bronsplats i den svenska tävlingen Guldnyckeln.

Nu är det dags igen. Kampanjen har just tilldelats silver, en så kallad 75-wattare, i tävlingen 100-wattaren, vilket uppmärksammades vid en prisceremoni i Stockholms stadshus.

Annons

– Vi har vunnit många priser tillsammans med Nexans och det är ingen tillfällighet. De är väldigt modiga och tror på våra idéer, samtidigt som de är noga med kvaliteten, säger Lotta Cabrera Persson, projektledare på Mecka.

Hon tillägger att fiberkabelmarknaden är hårt konkurrensutsatt, och att det därför är glädjande att kampanjen har gett resultat för kunden.

– Försäljningen har ökat, och på kortare tid än vad man hade hoppats på.

Kan de bli ännu fler priser?

– Vi har lämnat in ett bidrag till tävlingen Eurobest som avgörs i London i slutet av november. Vi får se.

Kajsa KettilSkicka e-post
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons