Annons

Kasthall satsar i New York

Kinnabaserade mattillverkaren Kasthall satsar i New York och öppnar ett eget showroom.
– Vi satsar för framtiden, säger marknadschefen Lovisa Grundberg till tidningen Teko.
Mark • Publicerad 10 januari 2008

Förra året är det hittills bästa för företaget och försäljningen steg med 25 procent till 170 miljoner kronor.

– Kraftigt över förväntan. Vi utvecklas starkt på samtliga marknader. Större delen av intäkterna genereras utomlands, med USA och Italien som viktigaste exportländer, säger Lovisa Grundberg till Teko.

Annons

Satsningen på ett eget showroom genomförs på New York Design Center, i närheten av Times Square. I mars har man premiär som firas med en stor invigningsfest.

I och med satsningen räknar företaget med en fördubblad försäljning i USA.

Tobias Hjelm
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons