Annons
Innehåll från GINA TRICOT

Gina Tricot fyller 25 år – så firar butiken i Borås: “Vill fira med våra kunder”

I år är det 25 år sedan som den första Gina Tricot-butiken öppnades – och det ska såklart firas stort i butiken i Borås.
– Vi vill givetvis fira tillsammans med våra kunder, både online och i butik. Förutom härliga erbjudanden hela månaden kommer vi även ha member treats, tävlingar och happenings, säger Tora Levehag, som jobbar som butikschef i Borås.
Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se.

Idén till Gina Tricot föddes 1993 i grundarna Annette och Jörgen Appelqvists vardagsrum. Tillsammans med dottern Anna började paret att planera en ny modekedja för kvinnor – och fyra år senare la bolaget sin första order.

– Familjen Appelqvist ville skapa prisvärt mode för kvinnor i olika åldrar och fokuset låg på att det skulle vara 100 procent egen design, pris och produkt samt nyheter varje vecka berättar Naila Hedblom, Assortment Director på Gina Tricot.

I butiken i Borås jobbar Tora Levehag som butikschef och tycker att det bästa med att jobba på Gina Tricot är att ingen dag är den andra lik.

– Att få jobba i en helt ny butik, med ett helt nytt koncept är helt fantastiskt! Att dessutom få göra det i Borås, där allting började och Gina Tricot startade är extra roligt. Det är så kul med variationen och pulsen - och att få hjälpa kunderna till sin drömoutfit!

Tora Levehag visar runt bland butikens sortiment.
Tora Levehag visar runt bland butikens sortiment.

Hösten 1997 etablerades de första sju Gina Tricot-butikerna och innan årets slut hade ytterligare sex butiker öppnats runt om i landet. Idag har Gina Tricot cirka 150 butiker i fyra europeiska länder och bolaget har även e-handel i Europa.

– Jag började på Gina Tricot i januari i år och imponeras av att man under alla år har fortsatt att attrahera och inspirera sin målgrupp inom både retail och online så att den fortsätter att vara lojal. Bakom allt detta jobbar väldigt passionerade människor med samma mål, skapa mode, att ha kunden i fokus och vara bidragande faktor till att få bolaget lönsamt, säger Naila.

I butiken i Borås ser man fram emot hösten och vinterns alla fester och butiken är fylld med partyplagg

– Ett partyset med kjol och tillhörande top är perfekt inför festen, eller varför inte en partytop som passar perfekt till en klassisk kostym, säger Tora Levehag.

Den absoluta storsäljaren i butiken, genom tiderna och faktiskt också fortfarande, är tveklöst Molly-jeansen.

– Den som letar efter ett par riktigt bekväma jeans måste testa dessa. Superstretchiga, bekväma och lättmatchade. En självklar denimfavorit i min garderob!

Faktaruta

Här är höstens bästa festplagg:

1. Ett set med kjol och tillhörande croptop är helt rätt i höst.

2. En klassisk kavaj passar till det mesta och kompletterar vilken outfit som helst! Passar perfekt tillsammans med en partytop till festen.

3. En riktigt partyklänning är alltid rätt att ha i garderoben.

4. Med en långkjol i glitter är du snabbt redo för festligheter.

Fyra tips på glittriga festplagg att ha i höstgarderoben.
Fyra tips på glittriga festplagg att ha i höstgarderoben.

Gina Tricot består av 97 procent kvinnor och bolaget är mycket måna om att lyfta kvinnor. Naila Hedblom berättar att det finns ett stort samhällsengagemang inom bolaget.

– Till exempel hade vi nyligen ett samarbete med Dress for Success Stockholm, som är en global organisation som hjälper kvinnor att komma ut på arbetsmarknaden. Vi bjöd in deras community till vår nya butik på Drottninggatan i Stockholm där bland annat vår HR manager hjälpte till med cv-skrivning och tips samt stylister som gav stylingtips inför potentiella jobbintervjuer.

– Hela vår kultur präglas av att vi stöttar och stärker varandra. Det är något som sker naturligt i vår arbetsvardag. Det finns mycket glädje här på Gina Tricot och också en känsla av att ingenting är omöjligt, tillägger hon.

Mycket glädje och en känsla av att inget är omöjligt, så beskriver Naila Hedblom Gina Tricot.
Mycket glädje och en känsla av att inget är omöjligt, så beskriver Naila Hedblom Gina Tricot.
”Det är så kul med variationen och pulsen - och att få hjälpa kunderna till sin drömoutfit!”
Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se