Bubbleroom får ny vd från H&M
Bubbleroom, med huvudkontor i Borås, började sälja mode på nätet 2005 och har de senaste åren även öppnat fyra fysiska butiker. Nu byter ägaren, Consortio Fashion Group, vd. Ville Kangasmuukko, som bland annat varit ansvarig för affärsutvecklingen och expansionen av flera av H&M:s märken på nätet, tillträder i september.
– Bolaget går nu in i nästa fas. Svante Tegnér kommer att vara kvar i bolaget och koncernen som brand manager, säger Freddy Sobin, koncernchef för Consortio Fashion Group som äger Bubbleroom.
– Vi är jätteglada över att ha kunnat rekrytera en så erfaren person som Ville Kangasmuukko. Han kan både retail och online, vilket är viktigt när vi fortsätter att expandera de fysiska butikerna. Som vd för Bubbleroom får han ett övergripande ansvar för att stärka tillväxten ytterligare.
I de årsredovisningar Bubbleroom lämnat till Bolagsverket framgår det att bolaget stadigt ökat omsättningen, men uppvisat förluster.
– Vi har en god tillväxt i bolaget och är nära att nå break-even. Sedan kan jag säga att de externa siffrorna skiljer sig en del mot de siffror vi har i koncernen.
Den nye vd:n har följande att säga om den nya tjänsten.
– Det känns väldigt inspirerande och hedrande att ta över ansvaret för Bubbleroom. Jag har länge följt Bubblerooms resa, då de alltid varit kända för sin kreativitet och för att ligga i framkant med att höja kundupplevelsen online.