Annons

State of Drama satsar på kreativ reklam

Boråsbandet State of Drama gör debut i Melodifestivalen i morgon. I dagens Metro har bandet köpt en halvsidesannons - och förvandlat den till en artikel om sig själva.
Borås • Publicerad 15 februari 2013
Foto: 

Förhoppningarna är stora på att deltagandet i Melodifestivalen ska bli det stora genombrottet för Boråsbandet State of Drama.

I dagens Metro har bandet köpt upp plats för en halvsidesannons, men i stället för traditionell reklam har man förvandlat utrymmet till något som närmast kan liknas vid en vanlig tidningsartikel.

Annons

"State of Drama från Borås är fem twentysomethings som mycket väl kan bli Sveriges nästa stora popexport" skriver bandet om sig själva i artikeln.

– Haha, det hade jag faktiskt inte koll på. Jag vet inte vem som ligger bakom det, det kanske är vårt skivbolag som hittat på det där, säger bandets sångare och gitarrist Emil Gullhamn till BT.

Du lyfts själv fram i artikeln som "bandets hemliga vapen". Kommentar på det?

– Gör jag det? Haha, vad trevligt. Nu växte jag några centimeter till känner jag, skrattar Emil Gullhamn.

Om det kreativa försöket att fånga röster på lyckas, lär visa sig i Melodifestivalens tredje deltävling i morgon kväll.

– Vi får hoppas på att det ger effekt och att många röstar på oss!

Erik Terneborn
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons