Här är vinnarna!
Webbklassen
1 Knalleland
Motivering: Uppmärksamhet på direkten! En idé som är lika genial som den är enkel. Perfekt anpassad för mediet och vi blir nästan beroende.
2 pris Jälmers UR
3 pris Paroy
Nominerade annonsör och kreatörer
Mark & Stencenter – Madelen Lindgren/BT, Paroy –Mecka, Grand Hotel – Richard Almqvist/BT, Knalleland –Mecka, Jälmers Ur – Richard Almqvist/BT, Qlean – Mecka
Röda Tråden
1 Friskis & Svettis
Motivering: Ett bildspråk som är både modigt och modernt. En tydlighet och igenkänning som håller ihop både budskap och varumärke. Toppklass rakt igenom!
2 PT-Huset
3 Paroy
Nominerade annonsörer och kreatörer:
Humana – Madelene Lindgren/BT, Paroy – Mecka, PT-Huset –Teamwork, Ciluette – Madelene Lindgren/BT, Borås Energi & Miljö – Mecka, Friskis&Svettis – Emelie Magnusson/BT
Utbudsklassen
1 Åhaga
Motivering: Att presentera ett utbud så snyggt och stilrent är lika ovanligt som det är befriande.
Vi läser, vi inspireras och vill verkligen komma dit. Eller om det nu var hit.
2 Direkt Optik
3 MH Store
Nominerade annonsörer och kreatörer:
Åhaga – Ulrika Westin/BT, MH Store – Teamwork, Familjens Julkalas – Familjens Julkalas, Borås Elhandel – Borås Elhandel/Linus Petersson, Friluftsfabriken – Richard Almqvist/BT, Direkt Optik – Direkt Optik
Varumärkesklassen
1 Elfsborg
Motivering: Att kombinera en stark copy med en talande bild blir nästan alltid för mycket av det goda.
Här lyckas man med perfekt balans få oss att älska denna annons.
2012 års stora vinnare på mer än ett sätt.
2 Paroy
3 Dammråttan
Nominerade annonsörer och kreatörer: Cernera – R3 Sweden, Norrby IF – The butler did it, Paroy – Mecka, Qlean – Mecka, Elfsborg – Rekyl, Dammråttan – Visionbox
Ulricehamns Tidning
1 Ulricehamns Cityförening
Motivering: Budskapet är tydligt, känslan är stark och bildspråket klockrent.
Annonsen går rakt in i våra hjärtan på många sätt!
2 Ulricehamns Sparbank
3 Sydved
Nominerade annonsörer och kreatörer: Rulles Elcenter – Susanna Oscarsson/UT, Nords Åkeri – Sune Broman/UT, Ulricehamns Sparbank – IPM, Sydved – XX, UBAB – Sune Broman/UT, Ulricehamns Cityförening – IPM
Läsarnas Val
Interiora
Nominerade annonsörer och kreatörer: Interiora – Richard Almqvist
Juryns hederspris
Låsteam
Årets Butik: Hjärterum
Motivering: Nyfikenhet, mod, passion, kärlek, kreativitet och strategiskt tänkande är egenskaper som en verksamhet behöver för att hållas levande, aktuell och lönsam. Dessa töser kan se charmen i både det storslagna och i det lilla, de skapar trender och vågar vårda och utveckla sitt varumärke på samma gång. Årets Butik 2013 är Hjärterum
Nominerade butiker: Hemma hos oss, Mark & Stencenter
Årets Kedjebutik
1 Kjell&co
Motivering: En stark vilja från butikens sida är att upplevelsen att handla hos denna butik skall vara något alldeles extra. Att leva upp till företagets affärsidé med så högt satta mål som att "med kunnig personal och nordens bredaste sortiment ge service i världsklass" gör att Årets Kedjebutik 2013 är Kjell & Company
Nominerade butiker: Zizzi, Hööks