Annons
Nyheter

Svenskarnas mardröm: Avtal om tjänster

Bävar du för att avtala om exempelvis nya försäkringar och banktjänster? Då är du inte ensam, visar Konsumentverkets senaste undersökning. Den senaste konsumentrapporten pekar på att den mest besvärliga typen av shopping är kopplad till tjänstemarknaderna.(TT)
Publicerad 2 maj 2018

Den senaste konsumentrapporten pekar på att den mest besvärliga typen av shopping är kopplad till tjänstemarknaderna. Bland annat pekas köpandet av försäkringar, juridiska avtal samt bank- och finanstjänster ut som särskilt krångliga.

Även tecknandet av abonnemang för tv och fast telefoni har svenskarna svårt för.

””
Annons

Ett skäl till varför tjänstemarknaden är svårnavigerad för svenska konsumenter är att det ofta handlar om sällanköp. Hur man ska reklamera är ett annat, enligt Blom.

””

Även det allt större utbudet får konsekvenser.

””

TT

Annons
Annons
Annons
Annons