Annons
Nyheter

Lidl ökar försäljningen

Den tyska matvarukedjan Lidl ökar sin försäljning i Sverige kraftigt och lyckas för tredje året i rad hålla näsan ovanför vattenytan. Vinsten under fjolåret blev 43 miljoner kronor jämfört med nio miljoner kronor 2013. Försäljningen steg under fjolåret med elva procent till 7,9 miljarder kronor.(TT)
Publicerad 1 september 2015
Den tyska matvarukedjan Lidl ökar sin försäljning i Sverige kraftigt och lyckas för tredje året i rad hålla näsan ovanför vattenytan. Vinsten under fjolåret blev 43 miljoner kronor jämfört med nio miljoner kronor 2013. Försäljningen steg under fjolåret
Den tyska matvarukedjan Lidl ökar sin försäljning i Sverige kraftigt och lyckas för tredje året i rad hålla näsan ovanför vattenytan. Vinsten under fjolåret blev 43 miljoner kronor jämfört med nio miljoner kronor 2013. Försäljningen steg under fjolåret

Den tyska matvarukedjan Lidl ökar sin försäljning i Sverige kraftigt och lyckas för tredje året i rad hålla näsan ovanför vattenytan.

Vinsten under fjolåret blev 43 miljoner kronor jämfört med nio miljoner kronor 2013. Försäljningen steg under fjolåret med elva procent till 7,9 miljarder kronor.

Annons

"Vi ökar omsättningen mest av alla aktörer på marknaden och fortsätter att ta marknadsandelar. . . Men vår resa har bara börjat. Under de kommande åren kommer vi att fortsätta att öka antalet butiker och medarbetare", skriver Conor Boyle, vd för Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons