Annons
Nyheter
Adidas kan sälja golfmärken
Tyska Adidas överväger att göra sig av med sin verksamhet inom golfutrustning, vars försäljning har rasat i takt med att sportens popularitet har minskat. Golfenhetens intäkter sjönk med 26 procent under andra kvartalet jämfört med motsvarande period i fjol, en större nedgång än under första kvartalet.(TT)
Publicerad 6 augusti 2015
Tyska Adidas överväger att göra sig av med sin verksamhet inom golfutrustning, vars försäljning har rasat i takt med att sportens popularitet har minskat.
Golfenhetens intäkter sjönk med 26 procent under andra kvartalet jämfört med motsvarande period i fjol, en större nedgång än under första kvartalet. Försäljningsraset överskuggade de starka siffrorna för hela koncernen.
Annons
Adidas, näst störst i världen på sportutrustning efter amerikanska Nike, redovisar en total nettovinst på 146 miljoner euro, cirka 1,4 miljarder kronor, för andra kvartalet. Vinsten är aningen högre än under motsvarande period i fjol och ligger i linje med analytikernas förväntningar.
Försäljningen för hela koncernen steg med 15 procent till 3,91 miljarder euro.
TT
Annons
Annons
Annons
Annons