Sårbar är enbart förnamnet
Inte för att jag är särskilt road av data och den därmed förknippade teknologin (vilket tyvärr men också självklat fått den konsekvensen att jag är dålig på det), men nog inser jag med lätthet hur svårt det är att vara utan den. Och jag för egen del skulle inte heller vilja vara utan t.ex. den här möjligheten att blogga för BT här på just nätet.
Men som en missriktad och försenad julklapp inträffade det som inte fick hända. Det blev om inte totalt haveri så i vart fall ett stort problem. Modemet har fått spatt. Själv trodde jag - i min dumhet - att om ett hushåll hade bredband så fanns inget behov av just modem. Nu förstår jag dock bättre, även om situationen med den insikten inte ter sig ljusare.
I vår underbart trevlige och hjälpsamme granne Fredrik har vi "prime data support". Nu ville inte Erika, som turligt nog är betydligt mer datakunnig än jag, förstöra juldagsmorgonen för Fredrik och Johanna varför Erika inledningsvis tog kontakta med Telia datasupport. Men där fanns ingen hjälp att få och i det läget kom vår trogne hjälpare i nöden, Fredrik. När Fredrik, som dagen till ära var klädd i passande röd tomtedräkt, la sin panna i djupa veck förstod jag att nu var läget identiskt med KRIS.
Efter förnyad kontakt med, som jag tror Telia, har det hela på något sätt - dock inte gratis - ordnat upp sig. Turerna dessförinnan har varit märkliga så till vida att plötsligt fick Erika rådet av Telia att vända sig till Allmänna reklamationsnämnden för att reklamera. Nu kan givetvis inte alla i världen vara insatta i felregler och deras avhjälpande, men om alla reklamationer skulle gå till ARN så hade nog den myndigheten ganska så omgående krossats under en massiv arbetsbörda. Reklamera bör vi nog fortsättningsvis alltjämt göra till säljaren eller den som levererat en vara/tjänst som inte lever upp till våra berättigade förväntningar.
Nu har dock den här maskinen fungerat i flera minuter i sträck varför jag medan liv alltjämt finns skickar iväg bloggen med en hälsning om en fortsatt GOD JUL.