Annons
Spelbolagsreklam tas bort från PL-tröjorna
Fotboll • Publicerad 13 april 2023
Premier League-lagen har kommit överens om att ta bort spelbolagsreklam från matchtröjorna.
Den högsta engelska fotbollsligan blir den första brittiska liga att ta det beslutet, och det tas efter konsultation med klubbar och det brittiska kultur- och idrottsdepartementet som en del av en översyn av spelförordningen, skriver ligan på sin webbplats.
Annons
Enligt BBC har åtta Premier League-klubbar sponsringsavtal med spelbolag just nu, värda motsvarande cirka 775 miljoner kronor.
Premier League arbetar också tillsammans med andra idrotter med att utveckla en ny uppförandekod för ansvarsfull sponsring inom spelmarknaden.
Överenskommelsen gällande matchtröjorna gäller efter säsongen 2025-26.
TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons