GDPR Illustration

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

Rosengård först i Sverige med "pappskallar"

Fotboll • Publicerad 3 juni 2020
FC Rosengård kommer i inledningen av damallsvenskan att få måljubla inför publikläktarskyltar. Arkivbild.
FC Rosengård kommer i inledningen av damallsvenskan att få måljubla inför publikläktarskyltar. Arkivbild.
Foto: Johan Nilsson/TT

När damallsvenskan startar om i slutet av juni är det tomma läktare som gäller. Därför har Rosengård tagit initiativet att införa publikläktarskyltar, så kallade "pappskallar", på Malmö IP. Planen är att supportrarna ska kunna ta en bild på sig själva som ett företag sedan kommer trycka upp och sätta ut på läktaren.

– Jag tycker det är ett väldigt kreativt alternativ från när satsningen började och det är ett sätt att skapa närvaro trots att man inte är där, säger klubbchefen Jenny Damgaard till Fotbollskanalen.

De regerande mästarna blir därmed först i Sverige med att köra med fiktiv publik.

Tyska Bundesligaklubben Borussia Mönchengladbach lanserade för några veckor sedan en supporterkampanj där de placerade ut drygt 12 000 pappfigurer på sin hemmaarena.

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.

Läs mer