Jonas Larsson: "Tydlig skillnad"
– Ja, det är många företag som håller hårdare i sina marknadsföringspengar, det är en tydlig skillnad.
Hur ligger ni till på sponsorssidan?
– Det är väl ganska så positivt ändå. Som tur är var ganska mycket arbete gjort innan den värsta krisen slog till.
Är årets säsong färdigfinansierad?
– Nej, det är den inte. Det är mycket som pågår, som merförsäljning, nya sponsorer, vi har en stödsponsorförening (1952-klubben) och så basketfesten den 2 december – det som andra kallar enkronan. Sedan är det publikintäkter, så det är ganska mycket arbete under säsong.
Hur ser du på era publiksiffror hittills?
– Vi har inte budgeterat något snitt, men det är väl ungefär som förväntat. Även om jag förstås helst skulle ha sett att det var fullsatt varje gång?
Är du avundsjuk på Elfsborg som skall börja sitt sponsorsarbete nu?
– Jag vet inte vad jag skall säga. De har säkert många företag som bara kör vidare, även om de säkert kommer att märka av det. Jag tror krisen slår ganska hårt mot alla föreningar, när den än händer.