Ving anmäls efter skräckresa
Åttio skandinaviska familjer har anmält Ving för falsk marknadsföring, rapporterar Svenska Dagbladets nätupplaga.
Ving beklagar och förklarar problemen med revolutionen. Man medger också vissa fel, men vill inte ge mer än 30 procent i kompensation till de drabbade.
Döda råttor i restauranger, grodor i poolen, kackerlackor i buffén. Semestern i Egypten blev inte vad en familj i Halmstad väntat sig. Förhållandena var mera pest än paradis. Trots notan på 30 000 kronor. Nu har familjen anmält arrangören Ving för falsk marknadsföring, uppger Hallandsposten.
Hotellet i Egypten, som de hade bokat in sig på, var inte färdigbyggt. Bland annat saknades dörrar och lister, vilket Ving meddelade resenärerna i förväg.
Väl på plats visade det sig att även det utlovade vattenlandet inte var klart. Golv saknades också, skriver tidningen.