Annons
Nyheter
Mataffär skrotar studenternas favorit
Ica:s lågprismärke Euroshopper har inte uppfyllt förväntningarna.
– Kunderna har en förväntan på lågprisprodukter som ger värde för pengarna, säger Ica Sveriges sortiments- och inköpsdirektör Nina Jönsson till icanyheter.se.
Nyheter • Publicerad 16 september 2011
Under hösten försvinner varor av märket Euroshopper från mataffären Icas hyllor och ersätts med ett nytt eget varumärke.
– Försäljningen av Euroshopper har inte motsvarat förväntningarna och därför fasar vi successivt ut det, säger Nina Jönsson till Icanyheter.se.
Annons
Enligt henne förväntar sig matvaruaffärens kunder sig lågprisprodukter som ger värde för pengarna. Därför byts Euroshopper mot ett nytt märke som Ica kallar för Basic-sortimentet.
– Det är jättebra att Euroshopper byts ut mot ett märke som kan kopplas till Ica, säger Marianne Sjöö på Ica Kvantum Ale torg till Icanyheter.se.
Niclas Sennerteg
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons