Annons
Nyheter

Korv och blodpudding i krisens spår

Konsumenterna väljer allt billigare mat.
Nyheter • Publicerad 15 september 2011

Hela 41 procent av de tillfrågade företagen pekar ut lågprisprodukter som den starkaste trenden i branschorganisationen Livsmedelsföretagens konjunkturprognos. I november 2010 var motsvarande siffra 8,9 procent.

– Vi tolkar det definitivt som ett tecken på att hushållen håller i pengarna som en förebyggande åtgärd inför en stundande lågkonjunktur, säger Carl Eckerdal på Livsmedelsföretagen till Dagens Industri.

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons