"Sponsorerna är viktiga för världscupen”
1 Vad innebär nätverket?
– Alla de partners vi har tecknat sponsoravtal med ingår i ett nätverk där vi träffas med jämna mellanrum fram till slutet av året. Det handlar inte bara om att ge information om världscupen utan även om andra värdeskapande aktiviteter. Det ska ge något tillbaka till företagen, tänkte vi, därför bjuder vi in intressanta föreläsare och anordnar så kallad matchmaking. Man får önska vilka företag man vill träffa och så får man en stunds samtal med företag som man kan tänkas ha något gemensamt med.
2 Vad händer vid onsdagens träff?
– Då håller vi till på Ulricehamn sparbank, och Susanne Pettersson är föreläsare. I stället för matchmaking blir det mingel.
3 Vilka reaktioner har ni fått från sponsorerna efter världscuptävlingarna?
– Vi har fått oerhört bra feedback. Vi hade över 100 sponsorer och fick in 6-8 miljoner både i kontanter och materialsponsring, så sponsorerna är väldigt viktiga för världscupen. Vårt mål är givetvis att behålla alla sponsorer och även attrahera nya. Jag har stött på flera företag som spontant har sagt att de vill vara med 2019. Men man måste vara ödmjuk för att det här är en process som ska genomföras proffsigt och försöka ta vara på varje företags önskemål. Det här är ju ett samarbeta som ska gynna bägge parter.