Annons
Nyheter

Nationalmuseum backar om sponsring

Sponsoravtalet mellan biltillverkaren BMW och statliga Nationalmuseum skrivs om, uppger Nationalmuseums chef Berndt Arell för Sveriges Radio.(TT)
Publicerad 28 mars 2015
Sponsoravtalet mellan biltillverkaren BMW och statliga Nationalmuseum skrivs om, uppger Nationalmuseums chef Berndt Arell för Sveriges Radio. I ett sponsringsavtal med BMW lovade Nationalmuseum att verka för ett positivt intryck av biltillverkaren, men
Sponsoravtalet mellan biltillverkaren BMW och statliga Nationalmuseum skrivs om, uppger Nationalmuseums chef Berndt Arell för Sveriges Radio. I ett sponsringsavtal med BMW lovade Nationalmuseum att verka för ett positivt intryck av biltillverkaren, men

Sponsoravtalet mellan biltillverkaren BMW och statliga Nationalmuseum skrivs om, uppger Nationalmuseums chef Berndt Arell för Sveriges Radio.

I ett sponsringsavtal med BMW lovade Nationalmuseum att verka för ett positivt intryck av biltillverkaren, men också att inte uttala sig nedsättande om BMW:s produkter när avtalet löpt ut.

Annons

Som motprestation skulle det statliga museet få en okänd summa pengar och ett antal bilar.

””

Sponsring är inget ovanligt för museer. Men sedan de udda avtalsvillkoren för Nationalmuseum uppmärksammades i Svenska Dagbladet väckte sponsoravtalet snabbt kritik.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons