Annons
Nyheter

Kungens otrohet i reklamkampanj

"Se var kungen var otrogen. " Så står det på Västtrafiks reklamaffischer som ska göra reklam för företagets nya sightseeing-app. Formuleringen har fått folk att reagera, skriver GT. Enligt Västtrafik ska texten väcka intresse för appen som bland annat ska berätta om Göteborgs historia.(TT)
Publicerad 29 juli 2015

"Se var kungen var otrogen." Så står det på Västtrafiks reklamaffischer som ska göra reklam för företagets nya sightseeing-app.

Formuleringen har fått folk att reagera, skriver GT. Enligt Västtrafik ska texten väcka intresse för appen som bland annat ska berätta om Göteborgs historia.

””
Annons

Hovet är mindre roat av tilltaget.

””

Hovet har jurister som generellt tittar på den här typen av händelser och avgör om det ska vidtas åtgärder, tillägger hon.

TT

Annons
Annons
Annons
Annons