Annons
Nyheter

Försvunna favoritglassar engagerar folket

Med vårvärmen kommer suget efter glass. Men när du står vid frysboxen är favoriten borta. Besvikelsen när älsklingsglassen försvunnit ur sortimentet är en särskild sorts vårkänsla. Glassutbudet är något som engagerar.(TT)
Publicerad 21 april 2018

Glassutbudet är något som engagerar. Felix Müntzing, marknadschef på Triumf Glass, blir ofta förvånad över vilka glassar folk efterlyser.

””

Några vill ha tillbaka glassar som bara funnits några få säsonger, andra längtar tydligt efter barndomens smaker. Triumf Glass får många förfrågningar om favoriter från 1980- och 90-talet, som struten Marco Polo och Clip & Clap, som hade en tuggummipinne.

””
Annons

GB Glace får varje år in massvis med förslag på gamla favoriter som glassugna se, och smaka, igen. Jon Hilander, produktchef, ger nostalgikerna lite hopp - tjat kan löna sig. Blir efterfrågan tillräckligt stor brukar man se efter om det är möjligt att återuppta produktionen. En riktig solskenshistoria är Tiptop, som försvann ur sortimentet 1996, relanserades 2005 och i dag är en av produkterna på topp fem.

I väntan på att favoritglassen återvänder har han bara ett råd - hamstra.

””

TT

Annons
Annons
Annons
Annons