Annons

Reklamskyltar ska visa vägen till livemusik

Nöje • Publicerad 23 oktober 2019
Digitala reklamskyltar i Stockholms tunnelbana ska visa vägen till livemusik i staden. Pressbild.
Digitala reklamskyltar i Stockholms tunnelbana ska visa vägen till livemusik i staden. Pressbild.Foto: Clear Channel

Digitala reklamskyltar i Stockholms tunnelbana kommer att visa information om konserter som äger rum på Stockholms mindre scener. I projektet Stockholm Underground så kommer skyltarna i realtid att guida förbipasserande i syfte både att få människor att göra nya musikupptäckter och att hjälpa artister att nå ut.

Bakom projektet står skyltföretaget Clear Channel, som kommer att aktivera guiderna och visa dem växelvis med den ordinarie reklamen mellan den 23 oktober och 10 november. Enligt ett pressmeddelande kommer initiativet som en reaktion på den så kallade "klubbdöden" i Stockholm, då flera av stadens mindre scener har stängt eller kan tvingas att stänga.

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons