Annons
Nyheter

Matförsäljningen på nätet ökar

Försäljningen av mat på nätet ökade förra året och står nu för 5–7 procent av all näthandel i Sverige, visar en undersökning från branschorganisationen Svensk Distanshandel.
Nyheter • Publicerad 6 maj 2012

13 procent av svenskarna har handlat mat på nätet, en blygsam ökning från förra årets 12 procent. Men var femte svensk säger att de planerar att göra det. Det vi köper mest är choklad eller annan konfektyr, torrvaror och frukt och grönsaker.

Populäraste nätmaten

De livsmedlen köper svenskarna mest på nätet:

1. Choklad eller annan konfektyr

2. Torrvaror

3. Frukt och grönsaker

4. Kött, fisk, ägg och charkuterier

5. Konserver

6. Hela middagslösningar

7. Frysvaror

8. Delikatesser

9. Mejerivaror

10. Måltidsersättning

Källa: Svensk Distanshandel (TT)

TT
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons