Annons

Mecka vänder sig mot framtiden

Samtidigt som den digitala utvecklingen går allt snabbare, blir kraven på reklamens ansvar allt hårdare. En som gett sig i kast med den utmaningen är Meckas grundare Mats Alfredsson. För efter 30 år i branschen siar han om en framtid som kommer gå i en snabbare hastighet än någonsin.
Borås • Publicerad 23 mars 2019 • Uppdaterad 22 januari 2020
Mats Alfredsson, grundare och vd Mecka
Mats Alfredsson, grundare och vd MeckaFoto: Sanna Tedeborg

Lyssna här

Här saknas innehåll

I vår nya serie BT-intervjun kommer vi varannan vecka att publicera en av våra helgintervjuer i ett poddformat.

Annons

I de närmast kommande avsnitten kommer vi att prata med utvalda profiler från Sjuhärads näringsliv om drömmar, rädslor och var den där drivkraften kommer ifrån.

Samtidigt som den digitala utvecklingen går allt snabbare, blir kraven på reklamens ansvar allt hårdare. En som gett sig i kast med den utmaningen är Meckas grundare Mats Alfredsson. För efter 30 år i branschen siar han om en framtid som kommer gå i en snabbare hastighet än någonsin.

Vi slog oss ner på Meckas kontor i Borås för att prata om bra reklam, branschens samhällsansvar och om de omtalade spelreklamernas budskap.

Lyssna på de första åtta avsnitten i BT:s intervjupodd

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Här saknas innehåll

Fakta

Här hittar du podden

Det går att lyssna på avsnitten till BT-intervjun på bt.se eller i appen.

Podden finns även på plattformar som Acast och iTunes podcaster. Sök efter BT-intervjun.

Elin KullanderSkicka e-post
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons