Näringsliv

Mecka vänder sig mot framtiden

Borås Artikeln publicerades
Mats Alfredsson, grundare och vd Mecka
Foto: Sanna Tedeborg
Mats Alfredsson, grundare och vd Mecka

Samtidigt som den digitala utvecklingen går allt snabbare, blir kraven på reklamens ansvar allt hårdare. En som gett sig i kast med den utmaningen är Meckas grundare Mats Alfredsson. För efter 30 år i branschen siar han om en framtid som kommer gå i en snabbare hastighet än någonsin.

Lyssna här

 

I vår nya serie BT-intervjun kommer vi varannan vecka att publicera en av våra helgintervjuer i ett poddformat.

I de närmast kommande avsnitten kommer vi att prata med utvalda profiler från Sjuhärads näringsliv om drömmar, rädslor och var den där drivkraften kommer ifrån.

Samtidigt som den digitala utvecklingen går allt snabbare, blir kraven på reklamens ansvar allt hårdare. En som gett sig i kast med den utmaningen är Meckas grundare Mats Alfredsson. För efter 30 år i branschen siar han om en framtid som kommer gå i en snabbare hastighet än någonsin.

Vi slog oss ner på Meckas kontor i Borås för att prata om bra reklam, branschens samhällsansvar och om de omtalade spelreklamernas budskap.

 

Lyssna på de första åtta avsnitten i BT:s intervjupodd

 

Fakta

Här hittar du podden

Det går att lyssna på avsnitten till BT-intervjun på bt.se eller i appen.

Podden finns även på plattformar som Acast och iTunes podcaster. Sök efter BT-intervjun.

Visa mer...

 

 

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Borås Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.