Annons

Gina tricot vill hålla kvar kunden i butiken – startar fik

Den Boråsbaserade modekedjan Gina tricot har under veckan inlett ett sidospår till sin vanliga klädverksamhet. I veckan öppnade de upp dörrarna till sitt nya fik i sina Stockholmslokaler.
Stockholm • Publicerad 17 november 2018
Foto: Niclas Liljenby, Jessica Gow / TT

Under hösten har Gina tricot storsatsat på sina nya lokaler på Götgatan i Stockholm som går under namnet Gina concept store. Det skriver klädföretaget i ett pressmeddelande.

Nu vill de även att kunderna ska kunna dröja sig kvar i butiken och har mitt i sina lokaler öppnat upp ett fik som en del i att skapa en större upplevelse för de som besöker konceptbutiken. Kaféverksamheten, Flik, fokuserar på hälsosam fika i en inspirerande miljö.

– Tanken med Flik är att skapa en matupplevelse för både ögat och magen. Kafé Flik blir en del av kundens helhetsupplevelse hos oss i vår konceptbutik, säger Gina tricots brand director, Anna Appelqvist i pressmeddelandet.

Elin KullanderSkicka e-post
Så här jobbar Borås Tidning med journalistik. Uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons