Näringsliv

Gina tricot i nytt samarbete – med Boråsinfluencer

Borås Artikeln publicerades

Under de senaste året har Gina tricot samarbetat med kosmetikajättar som Sephora och med stjärnartister som Icona Pop. Nu har de inlett ett nytt samarbete med en influencerprofil på hemmaplan.

Det är i samband med att Gina tricot släpper sin nya badkollektion som de inleder samarbetet med Boråsinfluencern Matilda Djerf som har nästan 400 000 följare i sociala medier. Det skriver företaget i ett pressmeddelande.

För Gina tricot är det första gången man samarbetar med en influencer.

– Matilda Djerf var ett självklart val för oss! Det är första gången vi lanserar ett designsamarbete tillsammans med en influencer och dessutom är det vår premiärsatsning på en badkollektion för vintersäsong. Jag är jättestolt över resultatet och det är superroligt att få överraska vår kund med nya saker, säger Anna Appelqvist, brand director på Gina tricot i pressmeddelandet.

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Borås Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.