Cellbes startar realityserie med kändissystrar
I två år har klädföretaget Cellbes haft en kampanj där de låtit kvinnor runt om i Sverige testa på att vara modeller för en dag. Resultatet har företaget sedan använt aktivt som marknadsföring. Nu utvecklar de konceptet till rörlig bild.
I en realityserie på sex delar kommer tittarna få följa kvinnor från Ystad från ansökningsdagen, där de träffar en jury, fram till själva fotodagen.
– Vi känner att kampanjen har blivit så väl mottagen att därför vill vi bjuda in så att de får se de här kvinnorna, följa dem och deras berättelser, säger Kristina Hermansson, marknadschef på Cellbes.
Kändissystrarna Hanna Widell och Amanda Schulman agerar programledare och det är i samarbete med deras företag Perfect day media som Cellbes tar fram serien. Samarbetet slutar dock inte i Ystad.
Nästa stad på listan är hemstaden – Borås.
Då blir det möjligt för kvinnor som bor i kommunen att delta i samma typ av serie. Det färdiga resultatet förväntas komma efter sommaren.