Näringsliv

Cellbes startar realityserie med kändissystrar

Sverige Artikeln publicerades
Foto: Pressbild

Boråsföretaget Cellbes utvidgar sin kampanj med modell för en dag till en realityserie. Med programledarna Hanna Widell och Amanda Schulman får deltagarna en inblick i livet som modell.

I två år har klädföretaget Cellbes haft en kampanj där de låtit kvinnor runt om i Sverige testa på att vara modeller för en dag. Resultatet har företaget sedan använt aktivt som marknadsföring. Nu utvecklar de konceptet till rörlig bild.

I en realityserie på sex delar kommer tittarna få följa kvinnor från Ystad från ansökningsdagen, där de träffar en jury, fram till själva fotodagen.

– Vi känner att kampanjen har blivit så väl mottagen att därför vill vi bjuda in så att de får se de här kvinnorna, följa dem och deras berättelser, säger Kristina Hermansson, marknadschef på Cellbes.

Kändissystrarna Hanna Widell och Amanda Schulman agerar programledare och det är i samarbete med deras företag Perfect day media som Cellbes tar fram serien. Samarbetet slutar dock inte i Ystad.

Nästa stad på listan är hemstaden – Borås.

Då blir det möjligt för kvinnor som bor i kommunen att delta i samma typ av serie. Det färdiga resultatet förväntas komma efter sommaren.

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Borås Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.