Näringsliv

Boråsbyrå knep silver i nationellt pris

Borås Artikeln publicerades
Isabella Holmgren och Mats Alfredsson på Mecka.
Foto: Pressbild
Isabella Holmgren och Mats Alfredsson på Mecka.

Det var Boråsföretagen Brunngård group och kommunikationsbyrån Mecka som tillsammans kammade hem en andraplats för sin reklamfilm om skovård.

Genom reklamfilmen ville man locka en yngre målgrupp att vårda sina skor bättre. Under torsdagen prisades filmen med ett silver i kategorin Rörlig bild och film på Svenska designprisets galakväll. Det skriver Mecka i ett pressmeddelande.

De nominerade bidragen utses av en jury, där allmänheten sedan får vara med och rösta fram vinnaren.

– Det känns fantastiskt kul att kunna representera vår byrå, kunden och Borås i de här sammanhangen, säger Mats Alfredsson på Mecka i pressmeddelandet.

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Borås Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.