Insändare

Telia beklagar att åtgärden dröjer

Insändare Artikeln publicerades
Foto: Fredrik Sandberg/TT

Svar till Aini Svärd och insändaren ”Vad sysslar Telia med?”, BT 5/10.

Det var verkligen en otäck upplevelse du var med om och precis som du säger hade det kunnat sluta betydligt värre. Åska och blixt kan ställa till det ordentligt och ge stora skador, och det gäller även vårt telenät och särskilt vårt kopparnät som på sina håll är 60–70 år gammalt.

Eftersom det inte framgår exakt var detta gäller är det svårt att svara på vad som hänt. Men skadorna som uppstår är ofta komplexa, dessutom kan det krävas reservdelar som kan vara svåra att få tag på, vilket tyvärr kan resultera i långa reparationstider. Därför pågår ett omfattande arbete med att ersätta dessa äldsta delar med moderna lösningar via fiber- och mobilnät.

Vi beklagar den långa väntetiden och att du också har fått otydliga besked. Du får gärna kontakta mig om du har frågor.

Johanna Hansson, pressansvarig, Telia

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Borås Tidning och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.