Annons

P-bolaget borde lära sig om god service

Parkering • Publicerad 18 september 2017
Detta är en insändare i Borås Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Ja, Lars Ottosson, du måste ha en mobiltelefon för att vara säker på att kunna parkera. Det har politikerna bestämt.

I kommunens ägardirektiv till parkeringsbolaget sägs det nämligen ingenting om att bolaget skall erbjuda god service till sina kunder.

Annons

Men även om du har en mobiltelefon är du inte säker på att slippa parkeringsböter. För om din mobiltelefontjänst inte fungerar tar inte din mobiloperatör något ansvar. Detsamma gäller för de bolag som skall se till att din sms-betalning kommer fram till parkeringsbolaget. Kommer inte betalningen fram blir det parkeringsböter.

Det är naturligtvis fel att parkeringsbolaget håller med betalningssystem som du som kund skall ansvara för. Bolaget borde istället visa att man vill erbjuda god service och bjuda på parkeringsavgiften när en automat är ur funktion.

Ett sådant beslut måste komma från politiker som skrivit ägardirektivet – vem vill ta tag i det? Innan de gjort något åt det här får Lars Ottosson och alla vi andra åka och leta reda på en annan parkeringsplats med fungerande automat – eller åka hem igen.

Björn Lexell

Annons
Annons
Annons
Annons