Annons

Insändare: Borås energi har inte hjälpt oss ett skvatt

Slutsvar till Peter Maksinen, Borås energi och miljö, BT 26/4.
Insändare • Publicerad 8 maj 2018
Detta är en insändare i Borås Tidning. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.

Det är intressant att ett bolag som Borås energi och miljö bibehåller åsikten att alla andra företag ska hålla ut och bita ihop när man själv krävde in ytterligare 500 miljoner kronor i felräkningspengar för att kunna klara av Sobackenprojektet – då gäller tydligen inte att hålla ut, spara och bita ihop.

Om man översätter ett företags minskade intäkter till sin egen privatekonomi så tror jag nog att de flesta boråsare förstår att om man hux flux får drygt hälften i lön under ett par år så är det inte bara att hålla ut för att någon tycker så. Vi har ju dessutom med all tydlighet inte samma talang som Borås energi och miljö har, att få ersättning från Ulf Olsson (S) och Borås kommun.

Annons

Dessutom, att ge sken av att man försökt hjälpa till med kundflöde och information är ju rent löjeväckande – till dags datum har ni gjort noll insatser.

Möten i all ära, men hur får dessa våra kunder att ta sig till Gässlösavägen? Att bli informerad om vilka vägar som ska grävas upp hjälper väl knappast kunderna att ta sig hit? För oss räcker det med att titta ut i butiken för att förstå att ni gräver ytterligare hål i vägarna.

Vad gäller skadeståndsanspråket och vad försäkringsbolagets information baserats på så förstår jag utfallet, men där är inte sista ordet sagt än.

Vad som däremot varit fantastiskt i denna röra är allt det stöd och den uppmuntran som framförts via sms, mejl, besök från kunder, företagsledare i alla storlekar – otroligt! Tack, det har verkligen värmt hjärtat för mig och mina medarbetare.

Det är dock förvånande att ingen representant från de så kallade företagsvänliga partierna reagerat, men här sitter väl tydligen alla med händerna i samma syltburk?

Jonas Wallenius, Cabom AB, Gässlösavägen

Annons
Annons
Annons
Annons