Här är vinnarna!

Borås Artikeln publicerades

Här är vinnarna i Borås tidnings tävling Din bästa sida och Årets butik!

Här finns också alla nominerade och de som nådde nästan ända fram.

Webbklassen

1 Knalleland

Motivering: Uppmärksamhet på direkten! En idé som är lika genial som den är enkel. Perfekt anpassad för mediet och vi blir nästan beroende.

2 pris Jälmers UR

3 pris Paroy

Nominerade annonsör och kreatörer

Mark & Stencenter – Madelen Lindgren/BT, Paroy –Mecka, Grand Hotel – Richard Almqvist/BT, Knalleland –Mecka, Jälmers Ur – Richard Almqvist/BT, Qlean – Mecka

Röda Tråden

1  Friskis & Svettis

Motivering: Ett bildspråk som är både modigt och modernt. En tydlighet och igenkänning som håller ihop både budskap och varumärke. Toppklass rakt igenom!

2 PT-Huset

3 Paroy

Nominerade annonsörer och kreatörer:

Humana – Madelene Lindgren/BT, Paroy – Mecka, PT-Huset –Teamwork, Ciluette – Madelene Lindgren/BT, Borås Energi & Miljö – Mecka, Friskis&Svettis – Emelie Magnusson/BT

Utbudsklassen

1 Åhaga

Motivering: Att presentera ett utbud så snyggt och stilrent är lika ovanligt som det är befriande.

Vi läser, vi inspireras och vill verkligen komma dit. Eller om det nu var hit.

2 Direkt Optik

3 MH Store

Nominerade annonsörer och kreatörer:

Åhaga – Ulrika Westin/BT, MH Store – Teamwork, Familjens Julkalas – Familjens Julkalas, Borås Elhandel – Borås Elhandel/Linus Petersson, Friluftsfabriken – Richard Almqvist/BT, Direkt Optik – Direkt Optik

Varumärkesklassen

1 Elfsborg

Motivering: Att kombinera en stark copy med en talande bild blir nästan alltid för mycket av det goda.

Här lyckas man med perfekt balans få oss att älska denna annons.

2012 års stora vinnare på mer än ett sätt.

2 Paroy

3 Dammråttan

Nominerade annonsörer och kreatörer: Cernera – R3 Sweden, Norrby IF – The butler did it, Paroy – Mecka, Qlean – Mecka, Elfsborg – Rekyl, Dammråttan – Visionbox

Ulricehamns Tidning

1 Ulricehamns Cityförening

Motivering: Budskapet är tydligt, känslan är stark och bildspråket klockrent.

Annonsen går rakt in i våra hjärtan på många sätt!

2 Ulricehamns Sparbank

3 Sydved

Nominerade annonsörer och kreatörer: Rulles Elcenter – Susanna Oscarsson/UT, Nords Åkeri – Sune Broman/UT, Ulricehamns Sparbank – IPM, Sydved – XX, UBAB – Sune Broman/UT, Ulricehamns Cityförening – IPM

Läsarnas Val

Interiora

Nominerade annonsörer och kreatörer: Interiora – Richard Almqvist

Juryns hederspris

Låsteam

Årets Butik:Hjärterum

Motivering: Nyfikenhet, mod, passion, kärlek, kreativitet och strategiskt tänkande är egenskaper som en verksamhet behöver för att hållas levande, aktuell och lönsam. Dessa töser kan se charmen i både det storslagna och i det lilla, de skapar trender och vågar vårda och utveckla sitt varumärke på samma gång. Årets Butik 2013 är Hjärterum

Nominerade butiker: Hemma hos oss, Mark & Stencenter

Årets Kedjebutik

1 Kjell&co

Motivering: En stark vilja från butikens sida är att upplevelsen att handla hos denna butik skall vara något alldeles extra. Att leva upp till företagets affärsidé med så högt satta mål som att "med kunnig personal och nordens bredaste sortiment ge service i världsklass" gör att Årets Kedjebutik 2013 är Kjell & Company

Nominerade butiker: Zizzi, Hööks